Bilgi / Randevu Al
Dikkat ve Algı Testleri Uygulayıcı Eğitimi
Çocukları dikkat ve algı konusunda sağlıklı bir şekilde
gözlemlemek ve gelişimlerini takip edebilmek için, bir takım değerlendirme
araçlarını bilmek ve bunları etkin bir şekilde kullanabilmek için yeterli
donanım, bilgi ve beceriye sahip olmak oldukça önemlidir.
Dikkat ve Algı Testleri Uygulayıcı Eğitimi'nde, çocuk ve
yetişkinlerin dikkat, algı ve psikomotor gelişimleri açısından
değerlendirilmesini sağlayan ve ülkemizde oldukça yaygın bir kullanım alanına
sahip 6 adet dikkat ve algı testinin tanıtımı, anlatılması, nasıl yapıldığı,
nasıl raporlandığı bilgileri gibi geniş kapsamlı bilgiler olur
Dikkat Eksikliği Nedir?
Dikkat eksikliğini
4-5 yaşları itibariyle belirtileri saptanabilir. Yedi yaşından itibaren
kendisini daha fazla hissettirir. Dikkat eksikliği sendromu ya da hiperaktivite
sendromu olarak da bilinir. Çocukların %6’ sında görülen dikkat eksikliği
sendromu, erkek çocuklarda, kız çocuklara oranla daha fazla görünür.Dikkat
eksikliği organize olamamak ve dikkati tek bir noktaya odaklanamamak olarak
açıklanabilir. Çocukta dikkat eksikliği özellikle eğitim hayatının başlamasıyla
belirgin hale gelir. Okul öncesi dönemde de her şeyden çabuk sıkılan ve bıkan
bu çocuklar, oyuncaklardan dahi sıkılıp kısa bir süre sonra onları parçalamayı
tercih ederler. Okulun başlamasıyla birlikte öğrenmeye karşı ilgisizdirler.
Ödev yapmayı sevmez, anne/baba ve öğretmenin zoruyla ödev yaparlar. Ödevleri
yapmakta hayli zorlanırlar. Masanın başına oturamaz, otursalar bile çeşitli bahaneler
uydurarak (tuvalete gitme, su içme gibi) sık sık masa başından kalkarlar.
Okuma ve yazma
kaliteleri yaşıtlarından kötü, defter düzeni ve yazıları bozuk olabilir.
Okurken sık hata yapabilir ve cümlenin sonunda kelime uydurmalarına
rastlanabilir. Unutkandırlar. Sınıfta sürekli eşya kaybetme yanında, iyi
öğrendiklerini düşündüğünüz bir bilgiyi de çabuk unutabilirler. Kendilerine
uygun bir çalışma düzeni ve sistemi geliştiremezler. Okuma ve yazmayı
genellikle sevmezler. Ders kitabı okumanın yanında hikaye ve roman türü
kitapları okumaya karşı da isteksizdirler. Yaşanan tüm bu öğrenme zorluklarına
sınavlarda dikkatsizce yapılan hatalar eklenir. Sabırsızlıkları nedeniyle
soruları hızlıca okuma, tam okumama ve yanlış okumalara sık rastlanır. Bu
nedenle çok iyi bildikleri bir soruyu dahi yanlış cevaplayabilirler. Dikkat
eksikliği okul öncesi dönemde pek fark edilmeyebilir. Ancak bu çocukların bir
kısmı ders dışı işlerde de çabuk sıkılma belirtileri gösterirler. Zeka düzeyi
iyi olan ve ek olarak özel öğrenme güçlüğü olmayan çocuklar ilkokulun 3. ve 4.
sınıflarına kadar derslerde sorun yaşamayabilirler. Çalışmadıkları ve dersi iyi
takip etmedikleri halde notları kötü olmayabilir. Derslerin ağırlaşmasıyla
birlikte başarıda ciddi düşüşler yaşanmaya başlanır. Ev içinde günlük yapmaları
gereken işler konusunda sorumluluk almak istemezler. Genellikle dağınıktırlar
ve kurallardan hoşlanmazlar.
Eğitimin Amacı
NÖROPSİKOLOJİK TESTLER VE DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE
BOZUKLUĞU (DEHB) BATARYASI kapsamında Dikkat ile ilgili Nöropsikoloji,
nöropsikolojik değerlendirme, nöropsikolojik testler hakkında genel bilgi
vermek; testlerin geçerliğinin yani ne ölçtüğünün aktarılması, bu testleri
uygulama, puanlama, yorumlama becerisinin kazandırılması.
Dikkat ve Algı Testleri eğitimine Kimler Katılabilir?