Bilgi / Randevu Al

Dikkat ve Algı Testleri Uygulayıcı Eğitimi

Dikkat ve Algı Testleri Uygulayıcı Eğitimi

Çocukları dikkat ve algı konusunda sağlıklı bir şekilde gözlemlemek ve gelişimlerini takip edebilmek için, bir takım değerlendirme araçlarını bilmek ve bunları etkin bir şekilde kullanabilmek için yeterli donanım, bilgi ve beceriye sahip olmak oldukça önemlidir.

Dikkat ve Algı Testleri Uygulayıcı Eğitimi'nde, çocuk ve yetişkinlerin dikkat, algı ve psikomotor gelişimleri açısından değerlendirilmesini sağlayan ve ülkemizde oldukça yaygın bir kullanım alanına sahip 6 adet dikkat ve algı testinin tanıtımı, anlatılması, nasıl yapıldığı, nasıl raporlandığı bilgileri gibi geniş kapsamlı bilgiler olur

Dikkat Eksikliği Nedir?

Dikkat eksikliğini 4-5 yaşları itibariyle belirtileri saptanabilir. Yedi yaşından itibaren kendisini daha fazla hissettirir. Dikkat eksikliği sendromu ya da hiperaktivite sendromu olarak da bilinir. Çocukların %6’ sında görülen dikkat eksikliği sendromu, erkek çocuklarda, kız çocuklara oranla daha fazla görünür.Dikkat eksikliği organize olamamak ve dikkati tek bir noktaya odaklanamamak olarak açıklanabilir. Çocukta dikkat eksikliği özellikle eğitim hayatının başlamasıyla belirgin hale gelir. Okul öncesi dönemde de her şeyden çabuk sıkılan ve bıkan bu çocuklar, oyuncaklardan dahi sıkılıp kısa bir süre sonra onları parçalamayı tercih ederler. Okulun başlamasıyla birlikte öğrenmeye karşı ilgisizdirler. Ödev yapmayı sevmez, anne/baba ve öğretmenin zoruyla ödev yaparlar. Ödevleri yapmakta hayli zorlanırlar. Masanın başına oturamaz, otursalar bile çeşitli bahaneler uydurarak (tuvalete gitme, su içme gibi) sık sık masa başından kalkarlar.

Okuma ve yazma kaliteleri yaşıtlarından kötü, defter düzeni ve yazıları bozuk olabilir. Okurken sık hata yapabilir ve cümlenin sonunda kelime uydurmalarına rastlanabilir. Unutkandırlar. Sınıfta sürekli eşya kaybetme yanında, iyi öğrendiklerini düşündüğünüz bir bilgiyi de çabuk unutabilirler. Kendilerine uygun bir çalışma düzeni ve sistemi geliştiremezler. Okuma ve yazmayı genellikle sevmezler. Ders kitabı okumanın yanında hikaye ve roman türü kitapları okumaya karşı da isteksizdirler. Yaşanan tüm bu öğrenme zorluklarına sınavlarda dikkatsizce yapılan hatalar eklenir. Sabırsızlıkları nedeniyle soruları hızlıca okuma, tam okumama ve yanlış okumalara sık rastlanır. Bu nedenle çok iyi bildikleri bir soruyu dahi yanlış cevaplayabilirler. Dikkat eksikliği okul öncesi dönemde pek fark edilmeyebilir. Ancak bu çocukların bir kısmı ders dışı işlerde de çabuk sıkılma belirtileri gösterirler. Zeka düzeyi iyi olan ve ek olarak özel öğrenme güçlüğü olmayan çocuklar ilkokulun 3. ve 4. sınıflarına kadar derslerde sorun yaşamayabilirler. Çalışmadıkları ve dersi iyi takip etmedikleri halde notları kötü olmayabilir. Derslerin ağırlaşmasıyla birlikte başarıda ciddi düşüşler yaşanmaya başlanır. Ev içinde günlük yapmaları gereken işler konusunda sorumluluk almak istemezler. Genellikle dağınıktırlar ve kurallardan hoşlanmazlar.

Eğitimin Amacı

NÖROPSİKOLOJİK TESTLER VE DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU (DEHB) BATARYASI kapsamında Dikkat ile ilgili Nöropsikoloji, nöropsikolojik değerlendirme, nöropsikolojik testler hakkında genel bilgi vermek; testlerin geçerliğinin yani ne ölçtüğünün aktarılması, bu testleri uygulama, puanlama, yorumlama becerisinin kazandırılması.

Dikkat ve Algı Testleri eğitimine Kimler Katılabilir?

  • Alanda çalışan psikologlar,
  • Psikolojik danışmanlar,
  • Sosyal hizmet uzmanları,
  • Çocuk gelişimi öğretmenleri,
  • Okul öncesi öğretmenleri,
  • Özel eğitim öğretmenleri,
  • Lisansı sosyoloji, felsefe olup rehber öğretmen olarak atananlar,
  • Uzman, Asistan ve Pratisyen Hekimler,
  • Lisans mezunu Hemşireler,
  • En az 450 saatlik aile danışmanlığı sertifikasına sahip olanlar başvurabilir.
  • Yukarıdaki branşlar da eğitimine devam eden lisans & lisansüstü üniversite öğrencileri de çalışmaya katılabilirler.