Bilgi / Randevu Al

İNSAN KAYNAKLARI KURSU  

Topluma dair her kavram gibi “insan kaynakları” kavramı da Sanayi Devriminin ortaya çıkması ve hatta olgunlaşmasından sonra ortaya çıkmıştır. İlk kez 19. yüzyılın sonunda ortaya çıkan personel ofisleri insan kaynakları faaliyetlerinin öncülleri kabul edilir. 


İnsan Kaynakları, çalıştığı şirket bünyesine istihdam edilecek personel niteliklerini belirleme, personel alımı, personelin işe adaptasyon ve motivasyonunu sağlama, işten çıkarma gibi görevlerden sorumlu ve nitelikli bir uzmanlıktır. Kısacası insan kaynakları ne iş yapar sorusuna verilebilecek en net cevap, bağlı olduğu kurum veya şirketin iş gücünü yönetmesidir.


İnsan Kaynakları personelinde olması gereken özellikler; 


  • Planlama ve organizasyon becerisi göstermek,
  • Sözlü ve yazılı iletişim kanallarını etkin şekilde kullanabilmek,
  • Mesleki gelişime ve öğrenmeye açık olmak,
  • Ekip çalışmasına yatkınlık göstermek,
  • Problemler karşısında çözüm üretebilmek,
  • Düzgün bir diksiyona ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak


İnsan kaynakları departmanında çalışmayı avantajlı hale getiren durumlardan biri de bu departmanda çalışan kişilerin, şirketin genel maaş ortalamasının daha üzerinden bir maaş almasıdır. Şirketler açısından stratejik öneme sahip olan insan kaynakları uzmanı ile uzman yardımcıları, sosyal saygınlıklarının yanı sıra maaş yönüyle de ön plandadır. Öyle ki iyi yetişmiş bir insan kaynakları uzmanı, şirket içerisinde yönetici pozisyonunda çalışan kişiler ile eşit ya da yakın bir maaş alabilmektedir.


DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN:

İLETİŞİME GEÇ

DİĞER EĞİTİMLER